בוגרי גי׳גהבייט?! הנה התפקידים שכדאי לכם להתמיין אליהם בצבא

צה״ל שלנו הוא אחד הצבאות המובילים ביותר בכל הקשור לעולם הטכנולוגי. אם הייתם באחד או יותר ממחנות הקיץ של BIG IDEA, אתם כנראה בדיוק האנשים שהיחידות הטכנולוגיות של חיל המודיעין, הים, האוויר והתקשוב מחכות להם! וזה בדיוק הזמן להתחיל להתכונן אל השירות הצבאי המשמעותי שאתם יכולים לעשות. קבלו מקפצה מהסאמר קאמפ לשירות הצבאי >>>

הילדים שלכם חובבי טכנולוגיה ונמצאים בגילאי תיכון? זה בדיוק הזמן להתחיל לחשוב על השירות הצבאי שלהם. או למען הדיוק, על התפקידים הטכנולוגיים החשובים והמשמעותיים שהם יכולים למלא בצבא – ולא, לא מדובר רק על 8200. בצה״ל ישנם מגוון תפקידים שיכולים להעניק לילדים שלכם ידע והכשרה מקצועיים שישרתו אותם גם הרבה אחרי השירות הצבאי. הנה כמה מהם:

יחידות הסרטה – מסדנאות העיצוב של מחנה הקיץ ליחידת הסרטה צבאית

תחת דובר צה״ל, חיל החינוך והנוער, חיל המודיעין, חיל הים ועוד – פועלות לא מעט יחידות הסרטה. החיילים ביחידות האלה יוצרים סרטים ואנימציות – צלמים, עורכים, אנימטורים ומפיקים! הניסיון שמקנה שירות ביחידת הסרטה צבאית שווה ערך לקורות חיים עם הרבה משקל, והוא כולל אפילו יצירות שחלקן מתאימות לתיק עבודות!

 

תוכניתנים – סדנת המחשבים של מחנה הקיץ היא רק ההתחלה

כדי ללמוד לתכנת כמו מקצוענים ממש לא צריך לחכות לאוניברסיטה, כי קורס התכנות של חיל התקשוב הוא נקודת ההזנקה וחוד החנית של הטכנולוגיה בארץ. הקורס נמשך חצי שנה, כולל שיטות תכנות שונות וגם ניהול פרויקטים מיוחדים שכמובן אחראים על החיים של כולנו. לאחר ההכשרה, התוכניתנים מפוזרים בכל יחידות הצבא ועוסקים במשימות טכנולוגיות שונות על פי הצרכים הייחודיים של כל יחידה.

לוחמי סייבר – מהסייבר קאמפ של מחנה הקיץ אל אחד מהקורסים הנחשבים בצה״ל

מדובר במקצוע יחסית חדש בבית הספר של חיל התקשוב, אך במהרה הוא הפך להיות אחד הענפים הכי מבוקשים וחשובים במציאות הנוכחית. הקורס כולל למידה מעמיקה על איומי הסייבר, התמחות באופני מניעה והתמודדות עם מתקפות סייבר מסוכנות. במילים אחרות, אם אהבתם את הסייבר קאמפ ונהניתם בסדנת התכנות של מחנה הקיץ שלנו, זה בדיוק המקום בשבילכם.

ניהול מערכות מידע – ללא ספק אחד ממקצועות העתיד

חושבים שרק מחנות קיץ טכנולוגיים מעודדים דיגיטציה והתקדמות טכנולוגית? אתם טועים! למעשה, צה״ל התחיל לעבור לניהול ושימור מידע בצורה מקוונת כבר לפני שני עשורים, ומאז הוא משקיע רבות בהכשרת מנהלי מערכות מידע שינהלו את מאגרי המידע הצה״לים בצורה מאובטחת, נגישה ונוחה. עם איזה ידע תצאו מהשירות? תחזוקת שרתים, ניהול תשתיות טכנולוגיות, הקמת מאגרי מידע ועוד.

בודקי תוכנה – להכיר את המערכת הטכנולוגית מבפנים

בכל מחנה קיץ, האמצעים הטכנולוגיים שהילדים משתמשים בהם עוברים סדרת בדיקות שבאה לבדוק את החולשות והחוזקות שלהם. הכלל הזה חל על כל אפליקציה או מערכת ממוחשבת שהיא, בטח ובטח בצבא. בצה״ל, בודקי התוכנה מתמחים באיתור באגים ונקודות תורפה, מנסחים משובים וכותבים תסריטי בדיקות. באזרחות, אתם יכולים לשער שהם מאוד מבוקשים בקרב מפתחי אפליקציות.

לסיכום, זה אולי נראה עוד רחוק אבל המיון לשירות הצבאי מתחיל כבר בכיתות המוקדמות של התיכון. אם הילדים שלכם חובבים טכנולוגיה ו/או בוגרי מגמות מחשבים, שלחו אותם להעמקת הידע שלהם במחנה הקיץ של BIG IDEA. הידע שירכשו במחנה הקיץ יסייע להם לקבל זימונים ליחידות טכנולוגיות צבאיות, לצלוח את שרשרת המיונים הקפדנית והקשה ולהשתבץ לבסוף בתפקידים מרתקים ומשמעותיים שיתנו להם ה-מ-ו-ן ידע ונסיון.

 

יש לכם עוד שאלות? נשמח לענות על הכל.
מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם