4 טיפים לבחירת נכונה של מחנה קיץ

חופשת הקיץ היא חוויה קסומה. הלימודים נגמרים, הימים ארוכים ויש זמן פנוי בשפע.

אבל אחרי חודש בערך, השעמום מתחיל להשתלט והילדים מתחילים להימשך לספה, להידבק לטלפונים החכמים ולשחק במשחקי מחשב במשך שעות ארוכות ללא סוף. לא הייתם מעדיפים שהילדים שלכם יבלו את הקיץ בעיצוב של משחקי מחשב במקום רק לשחק בהם? פה נכנסים לתמונה מחנות הקיץ.

מחנות קיץ הם דרך מצוינת לאזן את חודשי הקיץ נטולי בית הספר. הם כיפיים ומהנים, בונים אופי, מחזקים ביטחון עצמי ומספקים לחניכים הזדמנויות אינספור לפגוש חברים חדשים ממקומות שונים בארץ ואפילו מרחבי העולם. בנוסף, ילדים יכולים לגלות תחביבים חדשים, לשפר את האנגלית ולהישאר מאותגרים אינטלקטואלית.

עם הזמינות והשפע של מחנות קיץ שונים של היום, כל ילד יכול למצוא את המחנה שמתאים לו. מצד שני, עם כל כך הרבה אפשרויות, לנסות לבחור מחנה קיץ יכול להיות משימה מאתגרת במיוחד.

מצוידים בארבעת הטיפים הבאים לבחירת מחנה קיץ, אתם תהיו בדרך הנכונה למצוא את האופציה המושלמת במהירות שיא!

הציבו ציפיות

לפני שאתם בוחרים את מחנה הקיץ הנכון, אתם צריכים לקבוע מה הן הציפיות שלכם. תתחילו בלשאול את עצמכם מה הייתם רוצים שהילדים שלכם ירוויח מחוויית מחנה הקיץ. האם הייתם רוצים שהם יכירו חברים חדשים עם תחביבים משותפים? נסו מחנה קיץ המתמקד בנושא ספציפי שהם אוהבים. רוצים שהם ימשיכו להפעיל את הראש ולחשוב גם במהלך הקיץ? עם איזון הגיוני של פעילויות פנים וחוץ, מחנה טכנולוגי כמו BIG IDEA יאתגר אותו אינטלקטואלית לאורך הקיץ וילמד מיומנויות טכנולוגיות חדשות תוך כדי.

חשוב לשתף גם את הילדים בשיחה על מחנות קיץ, ובמיוחד בנושא הציפיות. הרבה פעמים הרעיון המסורתי של "מחנה קיץ" יכול להיראות מושך פחות כשהילדים מתבגרים, ולכן חשוב לוודא שאתם וילדכם נמצאים "באותו הדף" ורוצים למצוא מחנה קיץ שכולכם תאהבו. המטרה היא לגרום לבני הנוער המבוגרים יותר להתרגש מחדש ממחנה הקיץ בכך שתמצאו תכניות קיץ המתאימות לתחומי העניין שלהם.

בחרו את הז'אנר הנכון

ברגע שיש לכם מושג טוב של מה שאתם רוצים שילדכם ירוויח ממחנה הקיץ, הגיע הזמן לצמצם את המבחר של מחנות הקיץ שיתאימו לצרכים שלכם.
הנה כמה הצעות לז'אנרות פופולאריים של מחנות קיץ ומה ניתן לצפות מהם:

  • מחנה קיץ מסורתי: תחשבו על חוויות מחנה הקיץ שהיו לכם כילדים; המחנות האלו בונים ביטחון עצמי ואופי בסביבת טבע. (לדוגמה, One World, קאמפ טבע בינלאומי מבית BIG IDEA)
  • מחנה קיץ טכנולוגי/לימודי: הילדים שלכם יכולים להמשיך ללמוד אפילו כשבית הספר בחופשה. במחנה קיץ טכנולוגי כמו BIG IDEA יכולים החניכים ליהנות מאיזון של פעילויות פנים לימודיות ופעילויות חוץ משחררות ומהנות.
  • מחנה הרפתקה – כיף, מרתק ומלא אנרגיות – המחנות האלו הם דרך מעולה לחקור חוויות חדשות.
  • מחנות ספורט/אתלטיקה: מחנות אתלטיים הם הבחירה המושלמת עבור ילדים ספורטיביים שמחפשים ללמוד כישורים חדשים במהלך הקיץ.
  • מחנה נישה או לבעלי צרכים מיוחדים: מחנות נישה הם חובה לילדים שמחפשים לפתח ולקדם את התחביבים הספציפיים שלהם.

מצאו מדריכים שהילדים שלכם יאהבו

באותה הדרך שבה מורה טוב יכול להפוך נושא משעמם למשהו קסום, מדריך טוב יהפוך את חוויית המחנה של ילדכם לבלתי נשכחת. מה הופך מדריך לטוב? בתור התחלה, הם צריכים להיות בעלי תשוקה ללימוד של ילדים. ראינו את כל המדריכים שדבוקים לטלפונים שלהם; אלו לא המדריכים שהייתם רוצים שילוו את הילדים שלכם במהלך השהות שלהם במחנה. במקום זאת, מדריכים צריכים להיות כיפיים, אופטימיים, בעלי ידע ותשוקה בנושא שהם מלמדים.

לא קל לקבוע את איכות המדריכים לפני ששולחים את הילד למחנה קיץ, אבל זה אפשרי. מחנות קיץ רבים כותבים על צוות ההדרכה שלהם באתר המחנה ומסבירים את הדרישות מהמדריכים במחנה. אפשר גם לקרוא ביקורות על המחנה כדי לשמוע דעות של הורים וילדים שהיו במחנה. בנוסף כדאי לבדוק כמה מדריכים יהיו בקייטנה על כל חניך (לא יותר מ10 חניכים למדריך) ותוודאו שהמחנה שאתם בוחרים עושה בדיקות רקע על כל המדריכים שלו. הבטיחות מעל הכול!

אל תפחדו לבדוק הרבה

כשאתם רושמים את ילדכם למחנה קיץ, אתם משקיעים זמן, כסף ואמון בחברה המארגנת את המחנה, ובטוח יהיו לכם שאלות רבות. אז אל תפחדו לחקור והרבה, כדי לוודא שאתם עושים את הבחירה הנכונה. יש אינספור דרכים ללמוד על מחנות שמעניינים את ילדכם. תוכלו ללכת לימים פתוחים של מחנות קיץ, להשוות בין אתרים של מחנות קיץ מתחרים, לשאול הורים אחרים, לקרוא ביקורות או לדבר עם נציגי שירות של מחנות קיץ שונים.

אתם יכולים אפילו לבדוק בקבוצה החברתית שלכם ולבקש המלצות. תשאלו חברים ומשפחה לאן הם שלחו את הילדים שלהם בקיץ. המלצה אישית לרוב תשקף ברמת דיוק דיי גבוהה איך תיראה החוויה של ילדכם. בנוסף, ילדים תמיד ייהנו ללכת למחנה עם חברים שהם מכירים.

BIG IDEA – מחנה קיץ שהילדים שלכם יאהבו

BIG IDEA הוא סאמר קאמפ טכנולוגי בישראל שאליו מגיעים ילדים מישראל ומכל העולם לחוויה בלתי נשכחת!

בעולם של היום, הילדים שלכם זקוקים לסביבה בטוחה שתאפשר להם להגיע לשיאים חדשים. במהלך שבועיים מחוץ לבית ורחוק מההורים הם מפתחים עצמאות, כבוד הדדי ותחושת מסוגלות אדירה. זה המקום להיות חופשיים, להיות עצמם – לחייך ולהינות בכל יום, כל היום! זו ההזדמנות לפתח את היצירתיות ולהזין את הסקרנות במגוון מדהים של סדנאות. המקום להכיר חברים וליצור קשרים שיישארו איתם לכל החיים.

יש לכם עוד שאלות? נשמח לענות על הכל.
מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן