הקסם של מחנה קיץ בישראל – איך זה קורה?

בדיוק עכשיו זה הזמן לדבר על העצמה אישית.
מחנה קיץ הוא הזדמנות מצויינת להתפתח, להתבגר להכיר חברים חדשים מכל העולם, להרחיב את תחומי העניין ולצבור חוויות לכל החיים.
מחנה הקיץ הבינלאומי של BIG IDEA עושה בדיוק את זה ב-12 שנים האחרונות.
לעיתים קרובות הורים מספרים לנו שהילד חזר מהמחנה שונה לגמרי וכבר לא יכול לחכות לשנה הבאה!
רוצים לדעת איך הקסם קורה? קראו את הנקודות הבאות.

• בלי הורים:

מעבר לחוייה בלתי נשכחת, חברים חדשים ורכישת כלים טכנולוגים, מחנה הקיץ הוא הזדמנות מצויינת לפיתוח והעצמה אישית. אחת מהסיבות היא העובדה שהמחנה הוא בלי הורים. ?‍♂️
ההורים לא נמצאים, אבל הסביבה תומכת ומאפשרת, והילדים מוצאים בתוכם דברים שהם לא צריכים לחפש כשהם עם ההורים ביום-יום: יכולות, כישורים, עצמאות, בגרות, אחריות על עצמם ועל אחרים, עוצמה.
הסביבה ללא הורים משנה את הדינמיקה הקבועה והרגילה, מה שמאפשר לחניכים לגלות ולהמציא את עצמם מחדש. היציאה מהבית ומהשגרה הרגילה, היא יציאה מאזור הנוחות שלהם, אל מרחב של התפתחות וצמיחה.

 

 

• ביטוי עצמי בדרך חדשה:

הסדנאות במחנה הם כלי לביטוי תחומי עניין, עולם פנימי והתשוקות של ילדכם. הם בוחרים בעצמם את התחומים שבהם הם רוצים להתפתח וללמוד, וזה יוצר מחוייבות, מוטיבציה, עניין, התרגשות וכיף.

• רב-תרבותיות:

אצלנו במחנה הדגש הוא על קבלת האחר והשונה. חניכים ממעל ל-30 מדינות, תרבויות שונות, שפות אחרות וחגיגה אחת גדולה של שונות. ממש כמו להיות בחו"ל ולא בסביבה הרגילה שבה יש ציפייה להיות משהו מסוים. האווירה במחנה יוצרת הרבה סקרנות ופתיחות, ללא שיפוטיות.

 

 

• להיפרד מהסמארטפון:

מחנה ללא טלפונים מאפשר לילדים להיות נוכחים ולא לברוח. כולם נוכחים מסביב באותו מקום ובאותו זמן, וחולקים חוויה משותפת. זה מחבר מאוד חזק כשעוברים כזו חוויה אינטנסיבית יחד, ורק מי שנמצא איתך מבין באמת מה עברת.

• יכולות חברתיות בין-אישיות:

במחנה קיץ נוצר מפגש משמעותי ולא דרך המסך בין ילדים. תחומי העניין המשותפים, החוויות המיוחדות שעוברים במהלך היום, הנוכחות המלאה של הצוות שמקדם תהליכי חברות – כל אלה עוזרים לילדים לייצר קשרים אישיים חזקים. בשונה מבית הספר, יש במחנה הקיץ כוונה וחשיבות גדולה להצלחה ביצירת הקשרים.

• להיות מי שאני:

השוני של המחנה מהשגרה והסביבה היומיומית, עוזר להרבה חניכים לנפץ תדמית שיש להם ולאחרים על מי שהם. הסביבה השונה שוברת תבניות, סטיגמות, ותפקידים ב"חבורה". החניכים מעידים שהם לא יודעים להסביר איך, אבל במחנה הם מרגישים שמקבלים אותם והם יכולים להיות מי שהם באמת.

רוצים לדעת עוד על המחנה?

בואו להכיר את החוויה של BIG IDEA – לחצו כאן

יש לכם עוד שאלות? נשמח לענות על הכל.
מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם