המשפחה מתרחבת: קבלו הצצה לפעילות BIG IDEA בארה״ב

מחנה הקיץ של BIG IDEA – לא רק בארץ! שמחים לספר לכם שמחנות הקיץ שלנו פורשים כנפיים ומגיעים השנה גם לניו יורק, ניו ג׳רזי, מרילנד ושיקגו. איך הכל התחיל, ומה הקשר ל-JCC? הכנו לכם כתבה מיוחדת על שיתוף הפעולה המגניב והמרגש הזה:

כדי להבין למה מחנות הקיץ שלנו מעבר לים כל כך מרגשים אותנו, צריך להכיר את דותן, המייסד והמנכ״ל של חברת מחנות הקיץ BIG IDEA. מחנות הקיץ שלנו בארץ, אומר דותן, פותחים שעריהם לילדים ונערים יהודים מכל העולם כי חלק מהחזון שלנו הוא לחבר יהודים למורשת הישראלית בכלל והטכנולוגית בפרט, וכך לאפשר, דרך יצירתיות ויזמות, לחלום על עולם טוב יותר.

על רקע החזון הזה, אתם וודאי מבינים למה שיתוף הפעולה שלנו עם הקהילה היהודית מעבר לים מרגשת אותנו בטירוף! אז על השאלה למה לערוך מחנות קיץ של BIG IDEA בחו״ל כבר ענינו, אבל על שאלת ה״איך״ – שהיא, האמת, החלק המסובך יותר – נענה עכשיו.

 

אז האמת היא שלפני שלוש שנים ערכנו שיתוף פעולה ראשון עם המחלקה הישראלית של ה-JCC. נציגים שלהם ביקרו אותנו במחנה הקיץ בארץ, התלהבו מהתכנים הטכנולוגים, האווירה הישראלית והרוח הייחודית של הסאמר קאמפ (בלי סמארטפונים, בלי הורים ועם הרבה הרבה תוכן מעשיר וכיפי) – והחליטו כי גם לילדי הקהילה הישראלית והיהודית בחו״ל מגיע ליהנות מחוויה שכזו. אנחנו כמובן התלהבנו מהרעיון גם כן, ושלחנו נציגים מצידנו כדי לבדוק כיצד אפשר להוציא זאת לפועל.

מחנה קיץ בארץ – באנגלית, מחנה קיץ בארה״ב – בעברית!

אתם אולי שואלים את עצמכם מה זה בכלל ה-JCC, לגיטימי. אז ככה, ה-JCC או במילים אחרות: Jewish Commuinity Centre היא רשת שמאוגדת תחת בית אחד אבל חולשת על פני מקומות שונים בארה״ב. מדובר במרכזים קהילתיים שמטרתם להוות בית וקהילה ליהודים ברחבי ארה״ב, וליצור עבורם תכנים, פעילויות וחוגים עם זיקה לתרבות יהודית ולמורשת הישראלית. ואמנם – מחנה הקיץ של BIG IDEA שיגיע השנה, בפעם השלישית, לארה״ב – יועבר כולו בעברית, על ידי מדריכים ישראלים שלנו ובשיתוף פעולה מלא עם הצוות של ה-JCC.

  • לחוויה של BIG IDEA בטנפליי ניו-גרזי – ליחצו כאן
  •  מחנה קיץ טכנולוגי ב-JCC של שיקגו אילנוי – ליחצו כאן 
  • סדנאות מחשבים של BIG IDEA במסלול דיסקאברי ב- Camp 12 trails בניו-יורק – ליחצו כאן
  • קייטנת מחשבים ב-JCC של רוקוויל, מרילנד – ליחצו כאן

בדומה למחנות הקיץ שלנו בארץ, כל התכנים במחנה ייגעו בעיצוב, טכנולוגיה, צילום, פיתוח אפליקציות, תכנות ובעיקר – יצירתיות, למידה ופיתוח יוזמות בקרב החניכים הצעירים. מבחינתנו, אין דבר מרגש יותר מאשר להטביע את החותם הישראלי הייחודי בלבבות הקהילה היהודית בעולם, ואנחנו רק מחכים לספר לכם כבר על מקומות נוספים אליהם עוד נגיע!

אה, ואגב – אם יש לכם איזה אחיין או אחיינית עם זיקה לתחומים טכנולוגים ורצון לראות קצת עולם, דברו איתנו! המשלחת למחנה הקיץ מתעצבת בימים אלו ממש!

בואו להכיר את החוויה של BIG IDEA 

יש לכם עוד שאלות? נשמח לענות על הכל.
מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם